Titel: De Spiegel der Duisternis

Auteur: Dorothée de Rooy

Uitgever: Uitgeverij van Goor

ISBN: 9789000372560

Prijs: €18,99

Dit is waar De Spiegel der Duisternis over gaat:

Lucy en haar vrienden Alfred, Sam en Milstone moeten zes Onnavolgbare Opdrachten uitvoeren om te voorkomen dat Schaduwheer Jaldabaz het Rijk vernietigt. De Boom der Kennis vertelt Lucy wat haar derde opdracht is en de vrienden trekken verder.

Ondertussen wordt de situatie in het Rijk steeds grimmiger. Jaldabaz en zijn Legioen rukken verder op; zijn troepen marcheren door de straten van Biedelberg en de Antroponieten zijn overal. De kracht van de Hart Steen neemt snel af en de verantwoordelijkheid om het Rijk te redden drukt zwaar op Lucy’s schouders. Ze kan niet anders dan het duister in de ogen kijken. Zal het haar lukken om het licht te blijven zien?

Dit is wat ik van De Spiegel der Duisternis vond:

Onlangs las ik De Orde van de Gouden Leeuw, het eerste deel in deze serie. Die vond ik toen leuk, maar er waren zeker puntjes waarop het verhaal nog meer tot zijn recht had kunnen komen. Wel was ik ontzettend benieuwd naar het tweede deel, De Spiegel der Duisternis. Ook deze heb ik pas gelezen en ik kan verklappen; Ik vond dit deel veel beter dan het eerste!

Waar ik bij het eerste deel echt het gevoel had dat het een opstart deel was, was dat bij dit tweede deel het tegenovergestelde. Ik zat vrijwel meteen in het verhaal en wilde ook door blijven lezen. Gelukkig is het boek niet zo dik -zeker een stuk dunner dan het eerste deel- en kon ik hem makkelijk in één zit uitlezen. Ik denk dat de jongere doelgroep waarvoor dit boek eigenlijk bedoeld is, ook enorm zullen genieten van dit verhaal.

In De spiegel der Duisternis zit meer spanning dan het eerste deel, De Orde van de Gouden Leeuw. Je krijgt in dit tweede deel als lezer zijnde namelijk wat antwoorden op vragen waar je na het eerste deel mee blijft zitten. Hierdoor is er dus wat minder uitleg over hoe de wereld in elkaar zit -deze ken je immers al uit het eerste deel- en hierdoor leest het verhaal lekker vlot weg.

Dorothée de Rooy heeft een heel fijne en beeldende schrijfstijl. Ook beeld ze de personages heel mooi uit. Je kent ze natuurlijk al vanuit De orde van de Gouden Leeuw, maar in dit deel leer je ze nog beter kennen! Vooral Lucy, het hoofdpersonage wordt nog dieper uitgewerkt. Ik durf wel te zeggen dat Lucy één van mijn favoriete personages uit jeugdboeken ooit is.

Na het lezen van dit verhaal bleef ik toch ook wel weer met een paar vragen zitten… gelukkig maar dat er een derde deel komt! Die is gelukkig al bijna uit, dus heel lang hoeven we daar niet meer op te wachten!

De Spiegel der Duisternis is het spannende Tweede deel in de Orde van de Gouden Leeuw trilogie, waar heel veel jonge lezers van zullen genieten!

Beoordeling: 4/5