Auteur: Mara Li

Uitgever: Dutch Venture Publishing

Bindwijze: Hardcover

ISBN: 9789493265424

Prijs: €18,95

Dit is waar Sintel en As over gaat:

‘Mijn naam is Sintel va-Assai, de rechtmatige Ká van As. Ze zullen voelen hoe ik brand!’ Van Sintel wordt gezegd dat ze het teken draagt van de Vuurmoeder, de immense vulkaan die het hele koninkrijk As in haar greep houdt. Sommigen zeggen dat ze gezegend is, velen geloven dat ze een heks is die het land kan vervloeken. Als dochter van de tirannieke Ká weet ze als geen ander dat hun wetten hard zijn, maar dat het leven in As nog harder is. Een koninkrijk dat uit elkaar dreigt te vallen, heeft een standvastige leider nodig. Maar dan gebeurt wat ze onmogelijk achtte: haar vader valt en zijn moordenaar neemt de troon over. Opgejaagd en op de vlucht gaat Sintel op zoek naar bondgenoten. Is ze in staat om uit handen te blijven van de nieuwe Ká en wie kan ze nog vertrouwen? Eén ding weet ze zeker: dit zijn háár kroon en háár koninkrijk, en die zal ze terugkrijgen, hoeveel bloed daar ook voor moet vloeien.

Dit is wat ik van Sintel en As vond:

Toen ik de brochure van Dutch Venture Publishing voor bij zag komen en Sintel en As daarin zag staan wist ik meteen dat ik deze wilde lezen. De cover alleen al ziet er super tof uit, maar de achterflap klonk nog beter! Inmiddels heb ik het boek gelezen voor de blogtour en dit is wat ik ervan vond:

Soms duurt het voor mij even voor ik in een fantasy verhaal zit. Ondanks een vrij lange inleiding voor een relatief dun boek, zat ik bij Sintel en As  vrij snel in het verhaal. Dit komt onder andere omdat je de emoties van Sintel heel goed kan lezen, je voelt ze echt door de bladzijden heen. Je merkt als lezer zijnde ook dat ze zich gedurende het verhaal ook ontwikkelt, wat erg fijn is om te lezen.

Wat ik ook erg tof vond is het hele sfeertje van het verhaal, het voelt een beetje donker aan, als een echte fantasy. het concept van Sintel en As vond ik dan ook erg origineel, waardoor je getriggerd blijft om door te lezen. Wel vond ik dat de wereld hier en daar een beetje meer kleur had kunnen krijgen, dat hij iets uitgebreider met iets meer details had kunnen zijn.

Naarmate je verder in het verhaal raakt, hoe spannender het ook wordt. Je merkt tijdens het lezen dat de spanning opgebouwd wordt tot een bepaald punt. Dit zorgt ervoor dat je aandacht bij het verhaal blijft. Ook dit is een factor waardoor je door wil blijven lezen.

Ik moet ook nog even gezegd hebben hoe tof dit grafische plaatje is. De prachtige cover en het al even mooie binnenwerk passen perfect bij het verhaal zelf.

Het boek eindigt ook nog eens ontzettend spannend! Helaas moeten we nog even wachten tot het verhaal van Sintel verder gaat, maar gelukkig hebben we een vervolg om naar uit te kijken!

Beoordeling: 4/5