Titel: Gek op jou

Auteur: Tijan

Uitgever: Uitgeverij de fontein

bindwijze: Paperback

ISBN: 978 90 261 5578 9

Dit is waar het boek over gaat:

Gek op jou is het tweede deel in de verslavende Fallen Crest-serie vol romantiek en highschooldrama. Voor fans van De Royals van Erin Watt en de After-serie van Anna Todd. Aanbevolen voor lezers van 16 jaar en ouder.

Samantha woont sinds kort in het gigantische landhuis van haar moeders nieuwe vriend en zijn twee zoons. Logan en Mason Kade zijn bad news én hot. Sam is smoorverliefd op Mason en hij op haar. Maar niet iedereen vindt dat leuk. Vooral haar moeder niet. Wanneer een geheim uit Sams verleden boven komt, heeft ze al haar moed en kracht nodig. Anders kan ze haar toekomst met Mason wel vergeten.

een paar maanden geleden las ik Val voor jou,  het eerste deel van de Fallen Crest serie. Pas geleden is deel 2 van deze serie; Gek op jou, uitgekomen en ik was hier ontzettend benieuwd naar, aangezien ik de eerste helft van het eerste deel tegen vond vallen, maar de tweede helft dus juist veel beter. Ik hoopte dat ik om die reden deel 2 ook ontzettend goed zou vinden.

Ik vond deel 2 inderdaad veel beter, omdat het verhaal zich bijna direct na deel 1 afspeelt. in dit deel leer je de personages veel beter kennen, waardoor ze (en daardoor het verhaal ook) meer diepgang krijgen. Toch miste ik af en toe wat diepe emoties, vooral tussen Mason en Sam. Dit komt denk ik vooral omdat het hele boek voor mijn gevoel meer over een Ruzie tussen Annalise (de moeder van Sam) en Sam en Mason gaat dan over de emotionele connectie die tussen Mason en Sam speelt (die er absoluut is, ik persoonlijk zou het juist leuk vinden om hier meer over te lezen).

Wat (of eigenlijk wie) ik geweldig vond aan dit boek was Logan, de jongste van de Kade-broers. Ik vond het ontzettend leuk om te lezen hoe hij opkwam voor Mason en Sam tegenover Annalise en zijn vader. over Logan krijg je ook meer te weten, en dit vond ik een hele leuke toevoeging aan het verhaal!

Wat ik ook veel beter vond dan in het eerste deel is dat hier veel minder feestjes in zijn, er wordt meer gefocust op het plot zelf, en hier wordt niet meer zo omheen gedraaid, dit vond ik veel fijner, dat maakte dat het boek voor mij ook makkelijker en fijner weg las.

Tijan heeft een ontzettend vlotte schrijfstijl die niet te moeilijk te volgen is, en ook hierdoor leest het boek lekker snel weg. Al met al vond ik dit deel dus veel beter dan het eerste deel, en ben ik ontzettend benieuwd naar het derde deel!

beoordeling: 3,5/ 5