Gilly is heel tevreden met haar leven: ze runt een succesvolle bed and breakfast in haar eigen huis en geen haar op haar hoofd die eraan denkt die prachtige plek op te geven. Maar dan ontmoet ze makelaar Leo, die niet alleen vriendelijk en behulpzaam is, maar ook nog eens verwarrend aantrekkelijk. Langzaam begint ze zich af te vragen of het wel zo erg zou zijn het roer van haar leven radicaal om te gooien.

Gilly’s volwassen dochter Helena heeft haar eigen beslommeringen. Haar bedrijfje als weefster komt goed van de grond nu haar prachtige stoffen steeds populairder worden. Haar huurbaas Jago biedt aan te helpen om haar naamsbekendheid te vergroten door samen met haar mee te doen aan een bekende country fair in de buurt. Want, zo zegt hij, dat is wat vrienden voor elkaar doen, maar Helena begint te vermoeden dat ze misschien wel meer wil dan alleen vriendschap.

Terwijl de zomer nadert, vragen moeder en dochter zich onafhankelijk van elkaar hetzelfde af: zit er misschien wel toekomstmuziek in de verrassende loop die hun leven neemt?

Als je een fan bent van een mooie romantische verhalen, dan is dit echt een aanrader voor jou! Ik heb ervan genoten, en dit is waarom:

De schrijfstijl van Katie Fforde is ontzettend fijn, waardoor het boek heel makkelijk wegleest. Ze gebruikt niet ontzettend veel beschrijving van plekken, personages, etc. En er is veel dialoog.

Wat ik erg leuk vond was dat je eigenlijk twee verhalen in één boek leest, je leest namelijk over Gilly (de moeder) en Helena (haar dochter), en de verhalen liepen doordat ze moeder en dochter zijn mooi samen. Ik hoefde ook niet elke keer te schakelen als het volgende hoofdstuk over het andere personage ging, waar ik normaal gesproken nog best wel snel last van heb als dat zich in een iets andere setting afspeelt.

De personages heeft ze ook ontzettend goed neergezet, met voldoende diepgang en character Development, vooral bij Gilly (character development). Ik vond vooral Helena een leuk personage, en ik had een hekel aan Cressida.

Ondanks dat dit een hartstikke zoet verhaal is, zaten er plotwendingen in die ik niet aan had zien komen, en dit voegde net dat beetje extra toe aan het verhaal.

Een liefde in de lente is een prachtig romantisch verhaal over moeder en dochter, echt een aanrader!

Ik heb echt genoten van een liefde in de lente en daarom geef ik het 4 sterren.