Auteur: Olivia Hill

Uitgever: Dutch Venture Publishing

Bindwijze: paperback

ISBN: 9789493265363

Prijs: €16,95

Dit is waar een Vleugje Kaneel over gaat:

Aspen is al een poosje werkeloos en woont in bij haar moeder. Dan krijgt ze een baan aangeboden in Canada. De Yukon school voor speciaal onderwijs heeft een directeur nodig en zij is volgens het personeel geknipt voor de functie. Vol goede hoop vertrekt ze vanuit het zonnige Los Angeles naar Dawson City, waar de temperatuur ver onder nul ligt. Dat ze terecht komt op een school met een duister verleden wordt haar daar pas duidelijk. Erg bruisend is de school ook niet meer. Er zitten maar vijftien kinderen op en in totaal werken er drie mensen: Bob de leraar, stokoude Marlow de leerlingbegeleider en Parker, de kok die tevens conciërge is. Aspen kan al snel goed overweg met de sexy kok en moet zelfs bij hem intrekken omdat haar appartement tot aan het plafond vol blijkt te staan met rommel. Ondertussen begint ze zich steeds meer af te vragen wat er gebeurd is waardoor de school er nu zo slecht aan toe is. En wat zit er precies verborgen in de rechtervleugel, die compleet dichtgetimmerd is? Samen met Parker probeert ze het mysterie te ontrafelen voor de school echt helemaal dicht moet…

Dit is wat ik van een Vleugje Kaneel vond:

Ik heb inmiddels al meerdere verhalen van Olivia Hill gelezen en ik vond ze allemaal ontzettend tof! toen ik zag dat er weer een nieuw verhaal van haar uit zo komen kon ik natuurlijk niet wachten! helemaal deze cover zag er ontzettend cozy uit, een beetje kerstig zelfs!

net zoals andere verhalen van Olivia Hill is dit weer een cozy mysterie. toch moet ik wel zeggen dat, hoewel er zeker een mysterieus randje aan het verhaal zit, deze vrij miniem is. Dit kwam omdat voor mijn gevoel de spanning vrij laat op gang kwam en heel beperkt aanwezig is. och is dat ene kleine beetje mysterie genoeg om je als lezer zijnde ook daadwerkelijk aan het lezen te houden, je wil namelijk weten wat nou dat mysterie is! tegen het einde van het verhaal kom je wat meer te weten over het desbetreffende mysterie en vallen de puzzelstukjes op de plek. Toch had ik het persoonlijk wel leuk gevonden als er nog wat meer spanning in het verhaal had gezeten.

De personages waren goed uitgewerkt. Je leert vooral Aspen, het hoofdpersonage, gedurende het verhaal goed kennen. Ook is ze niet perfect en ontwikkelt ze zich. Hierdoor voelt ze wat realistischer aan en is ze als lezer zijnde een fijn personage om over te lezen. ook Parker was een tof personage om over te lezen. de chemie tussen Aspen en Parker die groeit spat bijna van de bladzijden af en maakt het verhaal nog leuker.

de sfeer van het verhaal vond ik ontzettend leuk en cozy, het is echt dat sfeertje wat je bij een typische feelgood kan verwachten. Ik vond bijvoorbeeld de Yukon school, waar het verhaal zich afspeelt heel tof! Ook het feit dat dit een school is voor speciaal onderwijs vond ik een erg leuk detail!

Al met al heb ik weer ontzettend genoten van de schrijfstijl van Olivia Hill en ik kan niet wachten om een volgend verhaal van haar hand te lezen!

beoordeling: 4 / 5