bindwijze: Paperback

ISBN:9789022594643

Prijs: €18,99

Dit is waar het boek over gaat:

Een hond adopteren was misschien niet Connors beste beslissing, maar het kan hem wel de liefde van zijn leven opleveren!

Keer terug naar het betoverende dorpje Pine Hollow in het hartveroverende vervolg op Kerstmis met een staartje

Als het dierenasiel van Pine Hollow onverhoopt moet sluiten, adopteert Connor in een opwelling de Ierse wolfshond Maximus. Nu zijn huis is veranderd in een vuilnisbelt van gebroken glas, verscheurde kussens en plukken haar, begint hij zich af te vragen of dat wel zo’n goed idee was. Ten einde raad wendt hij zich tot hondentrainer Deenie.

Deenie heeft absoluut geen zin om meer tijd door te brengen met regelneef Connor, hoe leuk zijn hond ook is. Tot ze voor de zoveelste keer single op een familiefeest moet verschijnen, en op een idee komt. Als Connor zich voordoet als haar vriend, zorgt zij voor zijn hond. De ideale overeenkomst, zolang ze niet écht verliefd worden. En dat zit er zeker niet in. Toch?

Dit is wat ik ervan vond:

Er was eens een puppy is het tweede deel in de Pine Hollow serie, het eerste deel  "Kerstmis met een staartje" heb ik (nog) niet gelezen, en in de eerste hoofdstukken komen zoveel personages voorbij dat ik af en toe echt de draad kwijt raakte. Ik denk dat andere geïnteresseerden echt het beste met deel 1 kunnen beginnen want ik had echt het gevoel dat ik wat miste om direct in het verhaal te komen, er volgden elkaar veel dingen en veel informatie in een rap tempo op, Die naar ik vermoed makkelijker te volgen zijn als je deel 1 gelezen hebt.

Na een aantal hoofdstukken werd er voor mijn gevoel wat orde in de chaos geschept en vanaf dat moment kon ik het boek niet meer wegleggen, de leuke, serieuze en de humoristische gebeurtenissen wisselden elkaar af en hier zat een goede balans in, Lizzie Shane heeft een heel prettige schrijfstijl, gelukkig maar want daardoor kon ik  goed door het voor mij eerste chaotische deel lezen.

Lizzie Shane schrijft heel beeldend en sommige situaties zag ik letterlijk voor me! Je kunt je ook goed inleven in de personages en je voelt hun eerste weerstand tegen elkaar en je groeit met ze mee naar mate ze naar elkaar toe groeien.

Al met al is dit een absolute aanrader voor iedereen die van Feelgood Romans én van honden houdt. En deel 1? Die ga ik absoluut nog lezen, want ik ben heel erg benieuwd naar wat ik nu gemist heb ;)!

Beoordeling: 4/5