Achterflap;

De onzekere Olivia gaat voor de zomervakantie naar een kamp waar ze over dierenverzorging leert. Ze krijgt het al snel aan de stok met de gemene Claire en haar vriendinnen. Het liefst van al zou ze meteen weer naar huis keren, maar gelukkig zijn er ook aardige meisjes en jongens in het kamp. Het kamp blijkt veel leuke en leerzame dingen voor Olivia in petto te hebben, maar ze komt er achter dat er ook een griezelig mysterie om de plek heen hangt. Verhalen over Indianengeesten en reusachtige wilde dieren doen al snel de ronde, maar weinig kinderen in het kamp geloven er echt in. Totdat een van hen niet meer terugkeert van een groepswandeling in het bos.

Het is een ontzettend leuk en spannend verhaal, wat zeker de fantasie van vele jonge lezers zal aanspreken, het speelt zich af in de mooie omgeving van Arizona. Nadat jaren geleden een jeugdkamp is gesloten blaast de dochter van de oude eigenaren er nieuw leven in door er een 4 weken durend zomerkamp te organiseren waar kinderen lessen in dierenverzorging kunnen krijgen. Olivia Lauder gaat er naar toe, en al gauw horen ze de spannende verhalen over indianen en reusachtige dieren, maar zijn het wel "slechts" verhalen of schuilt er een kern van waarheid in? Olivia blijkt over gaven te beschikken waarvan ze niet wist dat ze ze bezat, en door deze gaven leert zij de waarheid over de verhalen en blijkt zij er zelf een heel cruciale rol in te spelen en gebeuren er heel veel spannende gebeurtenissen met een heel spannende ontknoping! Het verhaal neemt je van af de eerste bladzijde mee in het verhaal en je kunt het boek echt niet wegleggen. Het wordt zo beeldend geschreven dat je echt het gevoel hebt onderdeel te zijn van het verhaal! Het is echt een absolute aanrader voor kinderen die houden van spannende verhalen!

Beoordeling: 4/5