Informatie over het boek:
Auteur: Karen Rose
Uitgeverij: de Fontein
Genre: Thriller
Aantal bladzijden: 553
ISBN: 9789026150814

Advocaat Thomas Thorne wordt wakker naast een dode vrouw, haar bloed aan zijn handen, maar geen enkele herinnering aan wat er gebeurd is die nacht. Heeft het voorval te maken met het verleden dat hij achter zich gelaten dacht te hebben? Wil iemand wraak op hem nemen? Zijn vrienden en zijn collega Gwyn Weaver zijn ondanks alle bewijslast overtuigd van Thornes onschuld en zetten alles op alles om dat aan te tonen. Elk om een heel eigen reden…

Dit was het eerste boek van Karen Rose dat ik heb gelezen, maar het smaakt zeker naar meer. Het begin is meteen pakkend. Ook is het zo spannend dat je gewoon verder móet lezen. Dat was overigens in het hele boek zo, waardoor de lezer geboeid blijft. Wat in het begin wel een beetje verwarrend was, waren de vele personages die erin voor kwamen; het was soms even verwarrend wie nou ook al weer wie was. Zodra je er echter aan gewend bent is dat alleen maar tof en leest het nog vlotter, omdat alle personages hun eigen rol spelen in het verhaal. Ook lees je in het boek delen vanuit de dader, in het grootste deel zonder ook maar iets van zijn identiteit weg te geven, waardoor het nóg spannender is. En daarmee ook mysterieuzer.
Karen Rose heeft ook een hele fijne schrijfstijl, ze schrijft zó beeldend dat het af en toe zelfs een beetje griezelig was. Maar dat maakte het boek alleen maar geloofwaardiger.
Bovendien zaten er ook nog plot twists in dit verhaal, van die plot twists waar je zelf gewoon verbaasd over bent. Richting het einde kon ik het boek helemaal niet meer wegleggen; ik wilde precies weten hoe het zat en hoe het ging eindigen.
Het einde stelt ook zeker niet teleur, het was zelfs een beetje hartverwarmend.
Ik heb enorm genoten van dit boek en raad hem dan ook enorm aan!

Ook willen wij nog Uitgeverij de Fontein bedanken voor dit recensie - exemplaar