Titel: De zeven Zonderlingen: Duisternis

Auteur: Eva Linden

Uitgever: Uitgeverij Hamley Books

ISBN: 9789464510102

Prijs: € 20

Dit is waar Duisternis over gaat:

Het keizerrijk Astonia kreunt onder de druk van de Duisternis. Op bepaalde plaatsen is de druk zo groot dat alle bomen sterven en alle rivieren droog komen te staan. Hele soorten worden uit hun territorium verdreven of op een bloederige manier afgeslacht. Bovendien is er de dreiging van de Cultisten, aanhangers van het occulte die zwarte magie bedrijven. Een eeuwenoude voorspelling brengt zeven onbekenden bij elkaar in herberg De Verdronken Scheper. Zeven Zonderlingen die op zoek moeten gaan naar zeven delen van een magisch kristal dat de Duisternis kan verdrijven. 'Duisternis' is het eerste boek van een reeks die losjes gebaseerd is op het populaire rollenspel 'Dungeons & Dragons'.

Dit is wat ik van Duisternis vond:

Toen ik de achterflap van De zeven Zonderlingen: Duisternis las, wist ik meteen dat ik deze wilde lezen, want hoewel Het officieel een jeugdboek is, klonk het alsof oudere lezers dit boek ook prima kunnen lezen. En inderdaad, Dit boek is zeker geschikt voor lezers van Alle leeftijden.

De beeldende en toegankelijke schrijfstijl van Eva Linden zorgt ervoor dat jonge lezers dit boek makkelijk te lezen is. Toch is de schrijfstijl niet te kinderlijk, maar zit er juist een goede balans in.

Wel had ik moeite met in het verhaal komen, ik kreeg namelijk voor mijn gevoel in het begin heel veel informatie , waardoor het soms een beetje lastig te volgen was, en ik sommige bladzijden nog een keer moest lezen. Na ongeveer een derde van het boek werd dit minder en las het boek als een trein. De spanning zat er toen goed in, waardoor je door wil blijven lezen.

Ook maak je in het begin van het verhaal kennis met veel verschillende personages, die ook nog eens allemaal heel anders zijn. In het begin is dit heel verwarrend, maar naarmate je verder leest, leer je ze beter kennen en is het allemaal niet zo verwarrend meer. de personages ontwikkelen zich gedurende het verhaal goed, waardoor ze wat echter aanvoelen, dit was heel fijn om te lezen.

Wat een extra leuke toevoeging was, is de kaart van Astonia aan de voorkant van het boek, je krijgt een beter beeld bij de wereld door deze kaart. samen met de mooie cover en het binnenwerk is het visuele plaatje van dit boek ook prachtig!

over het algemeen heb ik, hoewel er aan het begin van dit verhaal vrij veel informatie op je afkomt, echt wel genoten van Duisternis en ben ik heel benieuwd naar het volgende deel in deze serie!

beoordeling: 3.5 / 5