Uitgever: Uitgeverij Cargo

Aantal Bladzijden: 345

IBSN: 978 94 031 0691 5

Aantal gegeven sterren: 3

Allereerst, Dankjewel Uitgeverij Cargo voor het vertrouwen, en het recensie-exemplaar van ‘Miss Austin’!

Het verhaal van de zus van Jane Austen

Drieëntwintig jaar na de dood van haar beroemde zus keert Cassandra Austen terug naar het dorp Kintbury, waar de familie Fowles woont, al generaties lang vrienden van de familie Austen. Cassandra weet dat ergens in de oude pastorie een verzameling brieven moet liggen die een geheim bevatten dat nooit aan het licht mag komen. Terwijl ze herinneringen ophaalt aan haar leven met Jane, haar briljante maar ook ingewikkelde zus, moet ze een moeilijke beslissing nemen: Janes reputatie beschermen en de brieven verbranden of de geschiedenis haar beloop laten hebben?
Geïnspireerd door de vraag waarom er in de nalatenschap van Jane Austen zo weinig van haar correspondentie is teruggevonden, schreef Gill Hornby een origineel en hartverwarmend boek over de vriendschap tussen twee zussen.

Helaas was Miss Austin niet mijn favoriete boek om te lezen, ik vond het onder andere namelijk jammer dat Jane Austin nog steeds een beetje de voorgrond in het verhaal had, terwijl het boek over haar zus gaat. Ook las ik voor mijn gevoel net een biografie, in plaats van een roman. Ik vond de brieven geschreven door zowel Cassandra en Jane Austin Leuk om te lezen, en ook de schrijfstijl van Gill Hornby vond ik fijn om te lezen, maar ik had dus wel het gevoel alsof ik een biografie aan het lezen was. Al met al vond ik Miss Austin niet geweldig, maar ook niet verschrikkelijk, en daarom geef ik het boek drie sterren. Ik denk dat dit boek voor iedereen die van Jane Austin houdt aan te raden is!