Bindwijze: paperback

ISBN: 9789020544992

Prijs: 16,00 euro

dit is waar het boek over gaat:

Outlander meets Pride and Prejudice in 'Het hart van Weshley Castle', een historische feelgoodroman van topauteur Marina Folkers.

'Het hart van Weshley Castle' van Marina Folkers is een roman vol avontuur en romantiek in een historische setting.

Engeland, ten tijde van Hendrik de Achtste. Aleyah is gelukkig met het rondreizende bestaan van haar volk, ook al is dit leven niet makkelijk. Op een nacht slaat het noodlot toe en alleen Aleyah en haar beste vriend Manitas weten te ontkomen aan een brute moordpartij. Ze belanden in een herberg waar Aleyah moet dansen voor de gasten, in ruil voor wat eten en een slaapplek in de stallen. Op een avond ontmoet ze een man die haar niet onberoerd laat. Deze graaf lijkt ook alleen maar oog voor haar te hebben. Maar dan komt Aleyah erachter dat hij de graaf van Weshley is, de man die achter de aanval op haar familie zat. Ze trekt naar Londen, maar de graaf raakt ze niet zomaar kwijt…

Marina Folkers is bekend van haar feelgoodromans met een rauw randje, zoals 'Ik hou je vast', 'Meer dan ooit' en 'Onder de sterren van Montpellier'. Dat geldt ook voor 'Het hart van Weshley Castle', alleen dan in een historische setting.

Het hart van Weshley Castle neemt je mee in de levens van de jonge zigeunerin Aleyah en de Adellijke Micheal, na een vreselijke gebeurtenis waarbij Aleyah haar familie voorgoed kwijt raakt kruizen de levens van Aleyah en Michael elkaar, ze voelen direct een ontzettende aantrekkingskracht naar elkaar, maar wanneer Aleyah er achterkomt dat Michael verantwoordelijk moet zijn voor het uitmoorden van haar hele familie overheerst haar woede. Ze wil niets maar dan ook niets te maken hebben met Michael, ook al bied hij haar hulp aan, iemand die zulke slechte dingen op zijn geweten heeft kan niet anders dan in en in slecht zijn.

Toch wanneer hun levens zich wederom kruizen en hij haar uiteindelijk meeneemt naar zijn landgoed, en hun band steeds dieper wordt, komt ze ontzettend aan het twijfelen, hoe kan iemand die zo lief en zo attent is, zulke slechte dingen doen?

Het boek begint vrij chaotisch, gebeurtenissen volgen elkaar in een rap tempo op en het duurt een aantal hoofdstukken voor je echt in het verhaal zit, maar wanneer dat gebeurt kun je het boek ook echt niet meer wegleggen, het is een prachtig boek, vol spanning, vol romantiek en vol historische feitjes. Het is een fictief verhaal met in de achtergrond historische feiten.

Een perfecte combinatie van werkelijkheid en fictie.

Het is zo ontzettend mooi en pakkend geschreven dat je het verhaal beleeft. Ik heb ontzettend genoten van dit boek en ben ook ontzettend benieuwd naar meer boeken van de hand van Marina Folkers.