Titel: De Eeuwige Nacht
Auteur: Lisette Kuijt
Uitgever: Rebel Books
ISBN: 9789083085043
Prijs: €23,95

Dit is waar De Eeuwige Nacht over gaat:

Na de mysterieuze verdwijning van haar zus, zet Eden alles op alles om haar terug te vinden. Maar als ze de hulp van de koppige onderzoeker Thomas J. Lambert inschakelt, raken ze al gauw verstrikt in een web van duistere magie en vergeten goden. Onder een sluier van mist en regen begint hun avontuur vol vreemde figuren, verboden plekken en gefluisterde woorden in een oude taal. Terwijl de dreiging steeds dichterbij komt, vervagen de grenzen tussen vriend en vijand. Hoe meer Eden ontdekt over het leven van haar zus, hoe groter het raadsel wordt. Wie is Christina eigenlijk? En zal het ze lukken haar te vinden, voor er iets verschrikkelijks gebeurt?

Dit is wat ik van De Eeuwige Nacht vond:

Fantasy is altijd al één van mijn favoriete genres geweest. Ik vind het dan ook mega tof om te zien dat hier binnen Nederland en België steeds meer werk van eigen bodem komt. Een fantasy waar ik erg naar uitkeek was De Eeuwige nacht. Al vanaf de reveal van dit boek was ik benieuwd naar dit verhaal. Inmiddels is hij uit, en dit is wat ik ervan vond:

De Eeuwige Nacht is eigenlijk een mix van een mysterie en een fantasy. Lisette kuijt schrijft een mooie balans tussen beide genres. Ze heeft het duistere randje van de mysterie goed te pakken, evenals de magische kant van een fantasy. Ik ben fan! Het combineren van beide genres is ook slim gedaan, want ik weet zeker dat lezers die alleen mysterie lezen dit boek tof gaan vinden, ook al is het ook een fantasy, en andersom.

Lisette Kuijt schrijft intrigerende personages, maar deze missen naar mijn mening wel een beetje diepgang. Dat is jammer, want hierdoor krijg je als lezer net niet die connectie met de personages. In een vervolgdeel is hier zeker winst op te behalen, ik ben in ieder geval erg benieuwd en wil graag meer over de personages weten!

Lisette Kuijt heeft verder een fijne en beeldende schrijfstijl, het boek leest vlot weg. Ik las het boek zelfs in één zit. Het enige wat het lezen soms wat lastiger maakte waren de namen van sommige personages, maar hier kun je je natuurlijk makkelijker over heen zetten.

Wat extra leuk is, is de fysieke uitgave van dit boek. Het is een limited edition met mooie naked cover en een prachtige dustjacket. Het is zeker een pareltje voor in de boekenkast!

Over het algemeen vond ik De Eeuwige Nacht een sterk debuut wat je binnen no-time uit hebt!

De Eeuwige Nacht is een aanrader voor iedereen die van mysterie en/of fantasy houdt!