Titel: een streepje tegen

Auteur: Wendy de Liefde

Uitgever: Uitgeverij Adnan

ISBN: 9789490983994

Prijs: 20,95

Dit is waar het boek over gaat:

Het verhaal van Sarah, (bijna)dertiger met een laag zelfbeeld, middelmatig vertrouwen in De Man, maar vooral hoge verwachtingen van het leven. Een Streepje Tegen Als na een jarenlange zoektocht De Ware eindelijk op Sarahs pad komt, is de weg naar haar ultieme droom – moeder worden – nog maar kort. Dénkt ze. Dan blijkt die route meer hobbels te kennen dan ze van tevoren had ingecalculeerd… Wat volgt is een ploeterende zoektocht, waarin Sarah voor grootse beslissingen komt te staan. Want wat als De Ware toch niet De Ware blijkt te zijn? En wat als je hoofd en hart allesbehalve op één lijn liggen met elkaar? Lukt het haar om, ondanks alle tegenslagen, haar droom te verwezenlijken? Een meeslepend verhaal over (zelf)liefde, vriendschap en acceptatie.

Dit is wat ik ervan vond:

Een streepje tegen is nou echt een boek wat mij in positieve zin heeft verrast! Ik had vooraf niet gedacht dat ik hem zó goed zou vinden! helemaal het tweede deel van het boek vond ik enorm goed! dit is wat ik er precies van vond:

Het proloog was voor mij een beetje onduidelijk, helemaal als je daarna in het eerste deel van het boek begint te lezen. Na deel 1 vielen de puzzelstukjes echter op zijn plek, en snapte ik het proloog juist super goed, en ook waarom het proloog zo was.

Elk hoofdstuk is een andere maand. soms zit er tussen twee hoofdstukken wel een paar maanden in, en hoewel ik dit in het begin heel verwarrend vond, omdat ik graag wat meer had willen weten over de beginstadia van de relatie van Maarten en Sarah, vond ik dit op een gegeven moment juist fijn. Ik had toen namelijk niet meer het gevoel dat ik belangrijke informatie miste, en kreeg ook geen informatie-dump.

Wat ik juist heel mooi vond om te lezen was het traject van Maarten en Sarah om zwanger te raken. In veel andere boeken lees je juist dat koppels al heel snel zwanger zijn, en in dit boek is dat verre van het geval, Maarten Sarah raken maar niet zwanger. Uiteindelijk besluiten ze zelfs om een traject van ziekenhuisbezoeken in te gaan. Juist omdat je dit niet zo vaak leest vond ik dit zo mooi!

Deel 2 van het boek vond ik echt veel beter dan het eerste deel! Sarah besluit in dit deel van het boek om haar leven drastisch te veranderen, en ik vond die drastische veranderingen echt goed! ze laat ermee zien dat ze voor zichzelf kiest, waardoor ze ook als personage enorm groeit!

Wat ik misschien wel het best vond aan het hele boek was het einde. Het einde vond ik zo mooi dat ik er kippenvel van kreeg (en die krijg ik niet zo snel bij een boek)!

Een streepje tegen is een mooi en ontroerend verhaal, ik kan niet wachten om meer te lezen van Wendy de Liefde!

beoordeling: 4 / 5