Auteur: Valentijn Ringelberg

Uitgever: Uitgeverij Hamley Books

ISBN: 9789464208351

Bindwijze: Hardcover gebonden

Prijs: 18,95

Dit is waar het boek over gaat:

Het verhaal van de jonge Elfyn Phaun gaat verder. Phaun leeft in gevangenschap in het kasteel van de mysterieuze Ambassadeur. Ze wordt opgenomen door het personeel van haar gemaskerde vijand, en komt zo oog in oog te staan met een toekomstig lid van de almachtige Raad van Vha’Rymn. Langzaam maar zeker ontrafelt Phaun geheimen die ze nooit voor mogelijk had kunnen houden. Welke waarheden liggen er verstopt in de duistere hallen van Fulsur Piek? En wat heeft dit met Phauns lotsbestemming te maken?

Als Het Duister Roept is het langverwachte tweede deel in de serie De raad van de Vha ‘Ryhmn geschreven door Valentijn Ringelberg. Deel één had een enorme cliffhanger, dus ik kon niet wachten om het vervolg te lezen! Omdat ik deel één ontzettend goed vond had ik best hoge verwachtingen van als het duister roept, en ik kan verklappen dat ik zeker niet teleurgesteld ben!

Een van de dingen waar ik echt het meest van heb genoten tijdens het lezen, is de schrijfstijl van Valentijn Ringelberg. Wat vooral opvalt is hoe uniek zijn schrijfstijl is. De Schrijfstijl leest aan de ene kant heel snel weg ( ik had het boek in een paar uurtjes uit), en aan de andere kant is de schrijfstijl juist heel erg volwassen, wel echt volwassener als je het vergelijkt met het gemiddelde Young Adult boek.

Nog iets wat ik echt -wederom- fantastisch vond zijn de personages. ik vond ze in het eerste deel al fantastisch, maar in dit deel leer je ze nóg beter kennen (met name hoofdpersonage Phaun, je leest ook mee met haar gedachtengang), en hierdoor krijgt het verhaal net weer wat meer diepgang. Toch had ik soms wel een beetje het gevoel dat de andere personages wat oppervlakkiger waren, doordat Phaun zo goed en diep is uitgewerkt.

Het einde van Als het Duister Roept was net als deel één weer super spannend, waardoor je ontzettend benieuwd bent naar het volgende deel in de serie. Helaas zullen we daar nog wel even op moeten wachten, maar in de tussentijd kunnen we de het eerste deel en de novelle Hij die niet Bestaat nog een keer lezen.

Wat ik ook echt nog even gezegd wil hebben is hoe enorm mooi de cover en het binnenwerk is. ik had echt als ik aan het lezen was het gevoel dat ik zelf in de gang van de cover zou kunnen staan, het sfeertje klopte gewoon precies! het binnenwerk en was al net zo prachtig en samen met het verhaal was het gewoon echt een geheel.

Over het algemeen vond ik Als het Duister Roept een zeer geslaagd tweede deel van de Raad van de Vha ‘Ryhmn serie, en ik kan niet wachten op het volgende deel uit deze serie!

beoordeling: 4 / 5