Titel: Maxton Hall College

Auteur: Mona Kasten

Uitgever: Boekerij

ISBN: 9789402319033

Prijs: € 22,99

Dit is waar Maxton Hall College over gaat:

Geld, glamour, luxe en macht – de vier kwaliteiten die de dienst uitmaken op Maxton Hall College en vier kwaliteiten die Ruby Bell niet bezit. Maxton Hall is een van de duurste, meest gerenommeerde privéscholen van Engeland en de klassieke Maxton Hall-student is een nazaat van een eeuwenoud adellijk geslacht, van invloedrijke politici of van grootheden uit de zakenwereld, geen doodgewoon meisje met een studiebeurs. Daarom wil Ruby het liefst zo snel mogelijk afstuderen en in de tussentijd zo min mogelijk opvallen.

Ze brengt vrijwel al haar tijd door in de eeuwenoude bibliotheek, tussen de stoffige, in leer gebonden boeken. Op veilige afstand van iedereen en bovenal van de schatrijke James Beaufort, de onofficiële leider van het college. Maar dan ontdekt Ruby iets wat niemand anders weet – een geheim dat desastreus zou kunnen zijn voor de reputatie van de familie Beaufort. Voor ze het weet, bevindt ze zich precies daar waar ze nooit wilde zijn: diep in het verraderlijke web van Maxton Hall. Komt ze hier weer ongeschonden uit?

Dit is wat ik van Maxton Hall College vond:

Er zijn weinig auteurs waarvan ik de boeken direct na verschijning lees. Mona Kasten is daar wel een van. Haar Again serie vond ik fantastisch, dus toen ik hoorde dat er nieuw boek van haar zou uitkomen in het Nederlands, kon ik haast niet wachten. Ook is het een Dark Academia boek, een trend die ik fantastisch vind. En één van je favoriete auteurs gecombineerd met één van je favoriete trends is een recept voor succes toch?!

Maxton Hall College focust zich voor het grootste gedeelte op het liefdesverhaal tussen Ruby en James. Hierdoor kreeg ik niet persé heel sterk die mysterieuze vibe die je normaal gesproken van dark academia verhalen iets meer hebt. Dat neemt echter niets af aan hoe goed ik het verhaal vond, want, wauw wat heb ik weer genoten van de schrijfstijl van Mona Kasten!

Mona Kasten heeft een heel vlotte schrijfstijl waardoor je het boek binnen no time uit hebt. Daarnaast schrijft ze ook nog eens heel beeldend, waardoor je het gevoel hebt dat je zelf door Maxton Hall College rondloopt.

De personages zijn erg goed en levendig uitgewerkt. Je kan echt meeleven met Ruby, wie trouwens een heel tof hoofdpersonage is om vanuit te lezen. Ook James is een leuk personage. Waar hij in het begin nog een ontzettende hork is leer je hem gedurende het verhaal steeds beter kennen en ga je ook steeds meer van hem houden. Ik had vanaf het begin al wel in de gaten dat James en Ruby bij elkaar komen. Je voelt dan ook echt bijna de aantrekkingskracht tussen hen van de bladzijden af komen.

Ik vond enkel de achterflap een beetje misleidend. Ik had daar niet meteen uitgehaald dat het zou gaan om een liefdesverhaal, maar meer om geheimen op/over een dure school. Toch vond ik het niet erg dat verhaal anders was dan mijn verwachtingen, want het verhaal zelf vond ik FANTASTISCH!

Het enige waar ik het niet mee eens ben is dat het tweede deel nog niet uit is, want oh my, dit einde! Hoe moet ik na dit einde nog maanden gaan wachten op het vervolg?!

Ook wil ik nog even benoemd hebben hoe mooi deze editie van de boekerij weer is! Het leren omslag, bedrukt met gouden letters op de rug, painted edges die echt dark academia schreeuwen en de prachtige dust-jacket zorgen ervoor dat je al voor je begint met lezen helemaal in de dark academia mood bent!

Maxton Hall College is echt een aanrader voor iedereen die van een romantisch verhaal met een vleugje dark academia houdt! Ik kan in ieder geval niet wachten op het tweede deel!