Titel: Mile High

Auteur: Liz Tomforde

Uitgever: Love Books

ISBN: 9789021488837

Prijs: €17,50

Dit is waar Mile High over gaat:

Evan Zanders is een van de beste ijshockeyers van het land en speelt aan de top bij de Chicago Raptors. Hij is een controversiële speler: als een tegenstander hard moet worden aangepakt, dan is dat zijn taak. Eigenlijk is hij helemaal niet zo, maar voor het team is zijn badboy-imago goede marketing, dus speelt Evan de rol van schurk met verve. Daar hoort ook bij dat hij elke week met een andere knappe vrouw gezien wordt, en dat bevalt hem prima.

Stevie Shay is superblij met haar nieuwe baan als stewardess in het privévliegtuig van de Chicago Raptors. Ze vindt Evan maar een arrogante blaaskaak. Als ze hem een keer flink op zijn nummer zet, ontketent dat een hevige strijd tussen de twee die elke vlucht weer wordt hervat. Hun gekibbel wordt steeds intenser, en al snel kunnen ze allebei niet langer ontkennen dat ze zich erg aangetrokken voelen tot elkaar.

Maar als Stevie met Evan gezien wordt, zal ze ontslagen worden. En Evan moet zijn foute imago in stand houden, en mag daarom dus niet daten. Stevie haat het dat Evan zich zo anders voordoet dan hij is. Maar is hij er wel klaar voor om de wereld te laten zien wie hij echt is?

Dit is wat ik van Mile High vond:

Mile High is nou zo’n boek wat ik enorm vaak op mijn TikTok Foryou page voorbij heb zien komen. Iedereen (die ik in ieder geval voorbij zag komen) was en is laaiend enthousiast over dit boek. Met dat soort boeken ben ik dan eigenlijk altijd bang om eraan te beginnen, aangezien ik dan vaak erg hoge verwachtingen heb, die realistisch gezien niet altijd gehaald worden. Mile High is nou het perfecte voorbeeld van een boek dat mijn verwachtingen wél gehaald heeft. Sterker nog, dit boek heeft mijn verwachtingen helemaal overtroffen!

Ik zat eigenlijk vanaf het eerste moment in het verhaal. Ik had al vanaf de eerste bladzijde door dat Stevie één van mijn lievelingspersonages zou worden. Ik kreeg gelijk. Ik herken veel van mezelf terug in Stevie, waardoor het verhaal nog meer binnenkwam. Sommige van haar struggles herken ik, maar ook hoe ze dingen aanpakt. Ze was goed uitgewerkt en groeit als personage tijdens het verhaal ook enorm. Zanders, de MMC (Male Main Character), vond ik ook een ontzettend leuk personage om over te lezen. Hij voegt de nodige portie humor toe aan het verhaal.

De schrijfstijl van Liz Tomforde is vlot en beeldend. Dit zorgt ervoor dat je lekker snel door het boek heen gaat. Het boek is wel vrij dik, maar toch voelt dit tijdens het lezen niet zo. Enkel op het einde vond ik het verhaal een beetje langdradig worden; ik denk dat ditzelfde verhaal ook in honderd bladzijdes minder verteld had kunnen worden.

Wat ik erg leuk vond was het vlieg en sport aspect aan dit verhaal. Doordat Stevie sterwardess is in het vliegtuig van de Chigago Raptors, het ijshockeyteam waar Evan Zanders speelt. Hierdoor heb je dat stukje forced proximity (waar ik absoluut fan van ben in boeken!) én het ijshockey aspect waar veel lezers van gaan houden.

Al met al heb ik enorm genoten van Mile High. Als ik TikTok moet geloven is het tweede deel, The Right Move, Wat in Juni verschijnt bij Love Books, nog beter. Ik kan in ieder geval niet wachten om het tweede deel te lezen!

Beoordeling: 4.5/5