De zomerse trilogie van Jenny Han bestaat uit drie delen: de zomer waarin alles veranderde, zomer zonder jou, en zomer voor altijd. Ik heb van elk deel genoten!

De zomer waarin alles veranderde is het eerste deel uit de zomerse trilogie van Jenny Han. Het eerste deel vond ik ook meteen het best, ik heb genoten van de personages, die heel goed waren uitgewerkt, vooral Jeremiah en Belly vond ik erg leuk (en Conrad is stiekem ook wel heel erg mysterieus) . Verder is de schrijfstijl van Jenny Han ontzettend fijn om te lezen, de bladzijdes vlogen voorbij! Wat ik ook ontzettend leuk vond was dat je stukjes in Belly's verleden leest, dit geeft net weer een extra draai aan het verhaal.

De zomer waarin alles veranderde is het veelbelovende begin van een Zomerse, romantische trilogie.

Een zomer zonder jou is het tweede deel uit de trilogie. Helaas was dit mijn minst favoriete deel. Dit kwam voornamelijk omdat het verhaal begint wanneer Susannah, de moeder van de twee broers Jeremiah en Conrad dood is. In het eerste deel lees je dat Susannah ziek is, maar dat ze dood is in het tweede deel vond ik iets te plotseling, ik had graag wat meer over haar willen lezen (helemaal omdat ze een van mijn favoriete personages was). Voor de rest vond ik het verhaal best goed, ik ga het nog een keer zeggen, maar ik hou echt van de schrijfstijl van Jenny Han! Weer was ik zo door het verhaal heen. Wat ik ook echt heel leuk vond, was dat je nu ook stukjes vanuit Jeremiah leest, deze stukjes bevestigden soms wat ik al dacht (zonder proberen te spoileren, haha). Al met al heb ik alsnog genoten van deel 2!

Zomer voor altijd is het laatste deel in de trilogie. Dit deel vond ik beter dan deel 2, maar iets minder dan deel 1, dat blijft toch echt mijn favoriet. In het derde deel staat Belly voor een dilemma; Van wie houdt ze nou echt? De personages in dit deel waren echt spot on. Jenny Han heeft het voor elkaar gekregen om me eerst een personage geweldig te vinden, vervolgens een lichte afkeer tegen het personage (ik ga niet vertellen welke,ik probeer niet te spoileren, haha)krijgen, om vervolgens het personage weer leuk te vinden. Eindstand: ik vind het personage niet meer leuk😝. In dit deel lees je ook stukjes vanuit Conrad, en helemaal omdat je in dit boek relatief weinig over hem leest, vond ik deze stukjes superleuke afwisselingen!
Ik heb stiekem tijdens dit boek een traantje moeten laten om het einde (de mooie brief van Susannah aan Belly).
En, nog leuker, Belly eindigde met de jongen waar ik hoopte dat ze mee zou eindigen.

Zomer voor altijd is het laatste, mooie deel van de Zomerse trilogie van Jenny Han. Deze boeken zijn zeker aanraders!