De O’khani Kojvo groeit op onder het toeziend oog van zijn moeder op de Zoutsteppe. Ze leert hem jagen, voor zichzelf opkomen en zichzelf nuttig te maken in hun troep. Toch  zijn er andere O’khana die het op Kojvo gemunt hebben. Iets dat alles te maken heeft met het verleden van zijn moeder. Wanneer er op een dag een groepje welpen uit de troep worden meegenomen heerst er onrust op de Zoutsteppe. Ook de band tussen Kojvo en zijn moeder Deneh wordt op de proef gesteld als de O’khana worden opgezocht door hun gezworen vijanden: de Mensen. Als jonge jager zal Kojvo de sturing van zijn leven in eigen handen moeten nemen, een beslissing die hem niet gemakkelijk af zal gaan. Hij begint aan een nieuw avontuur die hem uiteindelijk de verschrikkelijke titel van Kinderdoder op zal leveren. Maar waar heeft hij die wrede bijnaam aan te danken? Je leest meer over zijn hartverscheurende noodlot in Hij Die Niet Bestaat. Hij Die Niet Bestaat speelt zich voor Voorbij het Wederwoud af en is een los te lezen avontuur.

Ongeveer een maandje geleden las ik de Novelle ‘Hij die niet bestaat’ van Valentijn Ringelberg, en vandaag was het onze beurt in de Blogtour! Dit is wat ik ervan vond:

Wauw, wat een wereld heeft Valentijn Ringelberg gecreëerd! De wereld en personages zijn echt tot in de puntjes uitgewerkt, en het verhaal leest heel prettig weg.

Ik moet ook even gezegd hebben hoe mooi het binnenwerk, en vooral de kaart van va'rymn is, echt prachtig! beide passen perfect bij de cover!

ik begon met lezen was ik eigenlijk een beetje bang dat ik het verhaal niet zou snappen, omdat het over dezelfde wereld (vha'rymn) gaat als voorbij het wederwoud', het eerste boek van Valentijn Ringelberg. Dit was echter totaal niet zo, ik kon het verhaal makkelijk volgen, zonder het gevoel te hebben dat ik informatie miste. Dit vond ik heel erg fijn.

Ik heb echt genoten van Hij die niet bestaat, en daarom geef ik hem 4 sterren.

Hij die niet bestaat is een aanrader voor iedereen die in een prachtige wereld wil duiken, en er pas wil uitkomen als het boek uit is.