Titel: Tussen de regels

Auteur: Lauren Asher

Uitgever: Lovebooks.nl

ISBN: 9789012475202

Prijs: € 17,50

Dit is waar Tussen de regels over gaat:

Rowan Kane is de directeur van attractiepark Dreamland, dus hij is elke dag bezig om sprookjes tot leven te brengen. Het miljardenbedrijf waar Dreamland bij hoort bestaat naast het park ook uit een paar mediabedrijven en meerdere hotels. Rowan wil CFO van dat alles worden, maar dan moet hij eerst bewijzen dat hij de geschikte persoon is om het megabedrijf klaar te maken voor de toekomst.

Zahra Gulian werkt al een tijdje bij Dreamland. Ze heeft veel creatieve ideeën over wat er aan het park verbeterd zou kunnen worden, die ze helaas nergens kwijt kan. Op een avond schrijft ze in beschonken staat een analyse over waarom één van de duurste attracties van Dreamland een mislukking is, met een voorstel erbij om het te verbeteren.

Zahra verwacht dat Rowan haar zal ontslaan vanwege haar brutale mail, maar tegen alle verwachtingen in biedt hij haar een geweldige nieuwe baan aan. De samenwerking met Rowan blijkt nog lastiger dan Zahra had gedacht. Rowan is bot, veeleisend, en als het op Dreamland aankomt, heeft hij alles over voor meer winst. Zal Zahra hem kunnen laten zien dat er dingen zijn die belangrijker zijn dan geld?

Dit is wat ik van Tussen de Regels vond:

Als ik niet weet wat ik moet lezen ga ik meestal voor een romantisch verhaal. Tussen de regels is een boek waar ik online al veel over had gehoord; hij is erg groot op tiktok én heeft een disneyland  vibe. Toen ik hoorde dat hier ook een Nederlandse vertaling van zou komen was ik daarom ontzettend blij! Inmiddels heb ik de Nederlandse vertaling ook gelezen en ik kan verklappen: Ik heb genoten met de hoofdletter G!

In Tussen de regels volgen we Zahra en Rowan. Zahra is een eigenwijze jonge vrouw die van de creatieve ideeën uit elkaar barst. Ik vond Zahra een ontzettend tof personage om over te lezen. Helemaal omdat ze op het eerste oog een ontzettend vrolijk personage lijkt, maar naarmate je verder komt in het verhaal merk je dat Zahra echt een diepe laag heeft. Ze ontwikkelt zich door het hele boek heen echt goed, wat ontzettend fijn leest. Ook Rowan is een tof personage om over te lezen. Hij heeft ook zo zijn eigen struggles. Een ander personage wat echt mijn hart gestolen heeft is het zusje van Zahra, Ani.

Met haar fijne en beeldende schrijfstijl sleurt Lauren Asher je al vanaf het eerste hoofdstuk het boek in. Ik kon het boek niet wegleggen en las hem zelfs in één zit uit. Je kan de setting -welke het pretpark Dreamland is- echt voor je zien. Ik vind het bijna jammer dat het pretpark niet echt bestaat.

De chemie tussen Rowan en Zahra spat al vanaf hun eerste ontmoeting van de bladzijden af. Het is heel tof om te lezen hoe de vijandigheid tussen hen zich omzet naar vriendschap en later naar liefde.

Wat ik ook echt nog even gezegd wil hebben is hoe mooi dit binnen werk wel niet is. Doordat bij elk nieuw hoofdstuk een zwarte bladzijde is met een achtbaantje voelt het net alsof je zelf in Dreamland bent.

Ik heb echt ontzettend hard genoten van Tussen de Regels en kan dan ook niet wachten op de volgende vertaling in deze serie, die over een van de broers van Rowan gaat.

Tussen de Regels is een must-read voor iedereen die van romantiek houdt!

Beoordeling: 5/5