Auteur: Jami Leigh

Uitgever: Jewel Books

Bindwijze: paperback

ISBN: 9789083194400

Prijs: €19,95

Dit is waar de Nieuwe Wendy over gaat:

Op Lumin leven nog maar weinig mensen met de Gave, ook wel Peters & Wendy’s genoemd. Sarina is een Wendy. Misschien zelfs dé nieuwe Wendy die over Helidan zal regeren. Als Sarina wordt ontvoerd, komt ze plotseling voor een keuze te staan. Zal ze gehoorzaam haar rol vervullen of neemt ze haar eigen lot in handen? Sula heeft er alles voor over om haar geliefde kapitein te redden van de dood. Ook als dat betekent dat ze achter een legende aan moet, waarvan niemand weet of het bestaat. Wanneer er een mogelijke oplossing op haar pad komt, wordt ze geconfronteerd met haar verleden.

Dit is wat ik van de Nieuwe Wendy vond:

De Nieuwe Wendy is het debuut van Jami Leigh, en daarmee het eerste deel in de Lumin Kronieken. Toen ik de cover van dit boek zag, wist ik meteen dat ik het wilde lezen, de cover ziet er namelijk uit alsof het een heel tof fantasy verhaal gaat zijn. Ik kan verklappen, dat was absoluut!

Het verhaal is vanaf de eerste bladzijde spannend, waardoor je meteen door wil blijven lezen. Ik was meteen geïntrigeerd door de personages en was benieuwd naar hun verhaal.

Ook heeft dit verhaal heel goede worldbuilding, aan zelfs de kleinste details is gedacht, waardoor de wereld ook een stuk levendiger aanvoelt. Naarmate je verder komt in het verhaal leer je ook de wereld steeds beter kennen, wat ik persoonlijk heel fijn vond. Leigh heeft een hele fijne beeldende schrijfstijl die het mogelijk maakt dat deze fictieve wereld zo echt aanvoelt.

In de Nieuwe Wendy wordt er afgewisseld tussen de perspectieven van zussen Sula en Samira. Beide zussen hebben een eigen interessante verhaallijn, waardoor je getriggerd blijft om door te lezen. Ook  zorgen deze afwisselende perspectieven ervoor dat het verhaal spannend blijft en het dus helemaal niet saai wordt. Daarnaast is het ook leuk om vanuit beide zussen te lezen omdat je niet weet hoe ze over elkaar denken en of ze een hechte band gaan krijgen.

Hoewel de Nieuwe Wendy gebaseerd is op Peter pan en dat kun je merken door de kleine aspecten zoals bijvoorbeeld de piraten en het kunnen vliegen. het is niet echt een hervertelling, maar een nieuw origineel verhaal met allemaal kleine details waardoor je toch merkt dat het gebaseerd is op Peter Pan, dit vond ik persoonlijk heel leuk, omdat het verhaal hierdoor niet te voorspellen is.

Het verhaal is vanaf begin tot eind spannend, en er is toegewerkt naar een plottwist die ik niet aan had zien komen, maar me wel nieuwsgierig maken naar een volgend deel!

Ook wil ik nog even gezegd hebben hoe tof deze cover en het bijpassende binnenwerk zijn! het is echt een aanwinst voor in je boekenkast!

al met al heb ik ontzettend genoten van De Nieuwe Wendy en als jij fan bent van het fantasy genre  en/ of Peter Pan, dan is dit absoluut een aanrader! ik kan in ieder geval niet wachten op het volgende deel!

beoordeling: 4 / 5