Titel: Vraag het aan veerle                                                                    Auteur: Renée Olsthoorn                                                                      Uitgever: Zomer en Keuning                                                Bindwijze: paperback                                                                            Prijs: 15,00                                                                                      ISBN: 9789020541274

Dit is waar het boek over gaat:

Vraag het aan Veerle' is het eerste deel van de Sportschooltrilogie van Renée Olsthoorn. De 23-jarige Veerle bezoekt al jaren trouw haar sportschool als er een vacature komt. Ze solliciteert en wordt prompt aangenomen als baliemedewerker én Zumba-instructrice. Nice, nu kan ze sporten én geld verdienen! Met haar zonnige, empathische karakter wordt Veerle al snel een soort vertrouwenspersoon voor de sportschoolbezoekers. Maar haar eigen leven heeft ze niet zo best op orde… Hoe goed je advies aan anderen ook is, je eigen leven beoordelen is een stuk lastiger, blijkt in het eerste deel van deze sprankelende trilogie van Renée Olsthoorn.

Feelgood is de laatste tijd één van mijn favoriete genres om te lezen. toen ik zag dat dit boek uitkwam bij Zomer en keuning kon ik dan ook niet wachten om hem te lezen, kijk alleen al naar die vrolijke cover!

Renée Olsthoorn heeft een ontzettend vlotte, fijne schrijfstijl, die je vanaf de eerste bladzijde het verhaal in sleurt. Ze zet haar personages zo ontzettend goed neer, dat ze bijna levensecht lijken, je voelt echt wat zij voelen (in dit geval Veerle, de hoofdpersonage) en je leeft echt met Veerle mee. De personages waren zo goed neergezet dat ik zelfs nu ik dit schrijf weer enorme afkeer voel voor de ex van Veerle heb, wat een vervelend ventje was dat!

Het boek heeft korte hoofdstukken, waardoor het verhaal lekker vloeit. Ook is het door de korte hoofdstukken makkelijker om het boek weer op te pakken als je het even weg hebt gelegd, je raakt namelijk de draad niet kwijt, maar zit direct weer in het verhaal.

het boek bevat ook de nodige portie humor, hierdoor blijft het boek lekker luchtig. ik heb regelmatig heel hard moeten lachen om Veerle en haar vrienden. Het boek is niet alleen maar Humor, er worden ook serieuzere onderwerpen aangesneden. er zit tussen beide onderwerpen een precies goede balans naar mijn mening.

Het enige minpuntje dat ik me zo kan bedenken is dat ik het boek te snel uit had. ( en dit is natuurlijk helemaal geen minpunt ;) dit is alleen maar een goed teken) ik kan niet wachten op deel 2! gelukkig voor mij hoef ik daar niet zo heel lang meer op te wachten, want deel 2 Niemand zoals Zoë  verschijnt al over een paar maand, op 6 januari 2022!

als je wel kan genieten van een goed feelgood verhaal, dan raad ik je dit boek zeker aan!

beoordeling:4.5/5