Meermintranen - K.T. Sterling

Informatie over het boek:
Auteur: K.T Sterling
Uitgeverij: Storyland BE
Genre: Fantasy
Aantal pagina's: 286

Rosalie lijkt het allemaal voor elkaar te hebben: een goede job, een goede vriendin, echter niet alles is wat het lijkt. Op een dag krijgt ze te horen dat haar grootmoeder gestorven is. In het huisje aan het meer waar haar grootmoeder woonde, komt ze tot de ontdekking dat ze in werkelijkheid een meermin is. Onderwater gaat een nieuwe wereld voor haar open. Ze is niet langer “anders” of “vreemd”, iets dat al heel haar leven naar haar hoofd werd geslingerd. Er is ook geen stress en er zijn geen verantwoordelijkheden. Rosalie staat voor een dilemma. Kan ze weerstaan aan de roep van het meer? Of geeft ze liever haar leven bovengronds op? Toch moet ze haar hoofd erbij houden, want een inspecteur onderzoekt de dood van haar grootmoeder. Wanneer kwaad opzet wordt vermoed, komt zij in zijn vizier terecht.

Ik vind het concept van Meermintranen echt enorm origineel, maar helaas de uitwerking wat minder.
De schrijfstijl voelt heel verwarrend, het is heel kinderlijk en onlogisch tegelijkertijd geschreven. Het boek is echter niet bedoeld voor kinderen, dat kan je onder andere merken aan bepaalde zinnen. Aan de andere kant zitten er weer aspecten aan het boek die je niet vaak in andere boeken ziet, en dat vond ik dan wel weer erg leuk. Tegelijkertijd voelde het alsof er heel veel in heel weinig tijd gebeurde, alsof er gehaast moest worden. Op een gegeven moment waren de "onderwater" namen die de auteur gebruikt heel lastig om te lezen, en daardoor ook lastiger uit te spreken in mijn hoofd, dit maakte dat het wat minder makkelijk las.
Er waren ook wel een paar dingen die ik beter vond aan het boek, zoals sommige onderlinge relaties, maar andere onderlinge relaties voelden een beetje nep aan.
De cover van dit boek is prachtig, evenals het binnenwerk.
Tijdens het lezen wist ik heel vaak niet goed waar de auteur heen wilde met deze verhaallijn, want alle gebeurtenissen kwamen een beetje abrupt, zonder echt een goede opbouw naar die gebeurtenissen. Wat ik wel weer beter vond, was dat er een plot twist inzat, al dan niet ietwat voorspelbaar, het gaf het verhaal toch iets extra's.
Vooral het einde voelt heel snel geschreven, en dat is jammer want die hoofdstukken zelf waren echt wel mooi.
Helaas was Meermintranen dus niet het boek van mij, maar wie weet is het wel wat voor jou!

Graag willen wij Uitgeverij Storyland bedanken voor het vertrouwen en het recensie exemplaar!