Informatie over het boek:

Auteur: Lotte van den Noort
Uitgeverij: Hamley Books
Aantal bladzijden: 380
Genre: Young Adult
ISBN: 9789463967679

Je kent het verhaal, maar is dat echt hoe het is gegaan? Katharina Thompson wil niets liever dan naar Amerika gaan om daar een toekomst op te bouwen met haar verloofde. Wanneer ze als kamermeisje aan de slag kan op de Titanic, is dat een kans die ze gretig aanneemt. Maar het lot van de Titanic gooit roet in het eten. Katharina’s broer waarschuwt haar dat ze geen voet op het schip moet zetten. De Titanic is gedoemd om te zinken en daar is niet alleen een ijsberg de oorzaak van. Gebaseerd op een van de grootste complottheorieën ter wereld.

Mijn hemel wat een boek was dit zeg.
Dit was één van de boeken waar ik dit jaar het meest naar uitkeek, en terecht!
Wat een emotionele rollercoaster was dit.
Lotte heeft een fijne schrijfstijl, en je zit direct in het boek.
Het tempo is ook precies goed, niet te snel en niet te langzaam. Hierdoor wilde ik onder andere de hele tijd verder lezen. Ik kon hem in één ruk uitlezen, en om eerlijk te zijn wil ik hem nu alweer lezen.
Er zitten natuurlijk dingen in die je al weet, maar toch zit er genoeg spanning in en dingen die ik (en ik denk een boel anderen ook) niet wist en wat dus ook een complete verassing was. De personages zijn ook allemaal geloofwaardig. Zo vind ik Katharina echt een ontzettend tof personage, en kon ik om anderen (ik noem geen namen in verband met mogelijke spoilers) het boek wel door de kamer smijten zo boos was ik op ze. (Dat deed ik uiteraard niet want daarvoor is hij te mooi, zowel vanbinnen als vanbuiten).
Dit is misschien wel het beste boek dat ik in de afgelopen jaren heb gelezen. Ik heb hardop gehuild, iets wat ik niet snel heb bij boeken, maar oh my, wat was dit levensecht geschreven. Ik kreeg op een gegeven moment het gevoel alsof míjn leven er van afhing. Terwijl ik dit aan het schrijven ben probeer ik mij te bedenken wat voor een minpunt heb ontdekt en kom ik tot de conclusie dat ik die niet heb ontdekt. Alles aan dit boek vond ik geweldig! Hoewel ik er hardop om heb gehuild vind ik ook dat geweldig, want alleen een goed boek doet dat! Ik heb een nieuwe favoriet!
Als je nog twijfels had; niet doen! Dit boek is het dubbel en dwars waard!