Titel: confessions of a teenage serial killer: de beschermengel

Auteur: Bjorn van den Eynde

Uitgever: Pelckmans

Bindwijze: paperback

ISBN: 9789464018905

Dit is waar de Beschermengel over gaat:

In Rocher de Bohanan wordt golden boy Yanis Fournier (18) vermoord. Drie messteken en de handgeschreven tekst ‘Ne la touche pas’ op zijn borst zijn de handtekening van de dader. Raak haar niet aan... Een week eerder had de onopvallende en onpopulaire Alix Vexin-Blanc (16) een erg onaangename aanvaring met Yanis. Door de gebeurtenissen komt ze plots ongewild in de spotlights te staan. Probeert iemand haar te beschermen? En is die persoon bereid om daarvoor te doden? Niemand kan raden of het bij één slachtoffer zal blijven. Slaat de moordenaar straks opnieuw toe? En kan Alix er wel zeker van zijn dat ze zelf ook veilig is voor haar mysterieuze ‘beschermengel’? 'Ik ben niet trots op wat ik gedaan heb. Misschien heb ik zelfs spijt. Maar dat wil niet zeggen dat ik het niet opnieuw zal doen.' Bjorn Van den Eynde is jeugdauteur, tv-scenarist en regisseur. Van zijn boeken werden al meer dan 40.000 exemplaren verkocht. Confessions of a teenage serial killer: De beschermengel is het eerste deel in een nieuwe reeks straffe thrillers, waarin jonge seriemoordenaars aan het woord komen.

Dit is wat ik van de Beschermengel vond:

Toen ik hoorde dat Bjorn van den Eynde een nieuwe spannende serie zou gaan schrijven was ik meteen benieuwd, Ik heb namelijk ontzettend genoten van zijn Team Mortis serie (ook een spannende reeks) en dat terwijl ik normaal gezien helemaal niet zo van de thrillers ben. Daarbij hoorde ik ook nog eens dat de beschermengel iets luguberder zou zijn dan zijn andere boeken… Iets wat normaal echt ver buiten mijn comfortzone ligt. Desondanks wilde ik dit boek toch graag lezen en ik kan zeggen, ik ben zeker niet teleurgesteld!

Ik had wel wat moeite met in het verhaal komen. Ik had nog niet een duidelijk idee waar het verhaal nou naartoe ging en ook bleven de personages in het begin voor mijn gevoel wat oppervlakkig. Echter, toen ik verder het verhaal in kwam leerde ik de personages steeds beter kennen en ga je ook echt met ze meeleven. Vanaf dat moment las het verhaal vlot weg en kon ik het boek amper wegleggen.

Bjorn van den Eynde heeft een erg beeldende schrijfstijl. Het lijkt haast alsof je een crime serie aan het kijken bent op TV! De Beschermengel heeft een erg mysterieus tintje, doordat je niet weet wie de dader is, maar door zwarte bladzijden in het boek – dit zijn mailtjes die de dader schrijft (hierdoor was voor mij de titel van het boek duidelijk; het zijn confessions (bekentenissen) van de dader)- toch een beetje te weten komt over de motieven van deze dader. Dit zorgde voor mij vooral dat ik de hele tijd mee wilde raden, ik dacht elke keer dat ik wist wie de dader was en dan gebeurt er toch weer iets waardoor mijn theorie niet klopte.

Wat ik als lezer erg tof vond was dat het einde naar mijn gevoel goed klopte; het was alsof alle puzzelstukjes op de plek vielen.

Ik heb weer ontzettend genoten van het werk van Bjorn van den Eynde en ik kan niet wachten om het volgende deel uit deze reeks te lezen! Een boek buiten mijn comfortzone lezen was in dit geval zeker de juiste keus!