Titel: Liefs uit Parijs                                                                                                                                                                                              Auteur: Lorraine Brown                                                                                                                                                                                  Uitgever: Xander Uitgevers                                                                                                                                                                                  Bindwijze: Paperback                                                                                                                                                                                         ISBN: 9789401615167                                                                                                                                                                                     Aantal bladzijden: 301

Hier gaat het verhaal over:

Hannah is met haar vriend Simon per trein onderweg van Venetië naar Amsterdam. Het is druk, dus Hannah zoekt een rustige coupé om te kunnen slapen. Als ze de volgende dag wakker wordt is ze in Parijs: de trein is ’s nachts gesplitst en Simon, haar ticket en haar bagage bevinden zich 500 kilometer verderop in Amsterdam… Op het perron van Gare du Nord ontmoet Hannah Leo, die alles is wat Simon niet is. Terwijl ze een dag met hem doorbrengt in Parijs, wordt Hannah in de meest romantische stad ter wereld gedwongen na te denken over zichzelf, haar relatie en wat ware liefde eigenlijk is. Soms moet je verdwalen om de goede weg te vinden…

dit is wat ik ervan vond:

Dat liefs uit Parijs zich in Frankrijk afspeelt, straalt van alles aan dit verhaal af, de Franse zinnen tussen het (vertaalde) Nederlands door, de cover, namen van plaatsen en personages, alles. dit vond ik echt leuk, dit maakt namelijk dat je ook echt het gevoel hebt dat je in Frankrijk bent, en dat het verhaal zich daar afspeelt.

Omdat het hele boek een tijdlijn van één dag heeft, vond ik wel dat het verhaal hier en daar (met name in het begin) naar mijn mening te traag verliep, ik had vooral in het begin veel moeite met mijn aandacht bij het verhaal houden. dit werd veel beter toen Hannah Leo ontmoette, en ze samen een dag door Parijs toerden.

Ik vond over het algemeen de personages goed uitgewerkt, maar ik heb me af en toe wel geërgerd aan Hannah, of eigenlijk Simon, die de reden is dat ik me soms aan Hannah ergerde. Dit komt doordat Hannah zelf haar zaakjes niet op orde had, ervan uitgaande dat haar vriend, Simon, alles wel regelde. Toen ze dus in Parijs zonder hem zat, kwam ze over als een ongeorganiseerde stresskip, die veel zelfmedelijden had, wat aan de ene kant Hilarisch was, maar aan de andere kant soms een beetje irritant.

Ik vond de hele dag die Hannah samen met Leo beleeft echt heel erg leuk om te lezen, je merkt ook dat Hannah door met Leo te praten steeds meer twijfels krijgt over haar eigen relatie, en dat Leo stiekem toch wel heel erg leuk is (helemaal mee eens trouwens, Leo is fantastisch!)

Wanneer Hannah (en Leo) weer in Nederland zijn, komt er nog wat drama in het verhaal, wat het verhaal naar mijn mening echt compleet maakte, het was net dat kleine stukje drama dat ik tussendoor misschien een klein beetje gemist heb.

Al met al vond ik Liefs uit Parijs een leuke feelgood, en het is dan ook zeker een aanrader!

beoordeling: 3/5